miercuri, 3 iunie 2015

Salutări din Jersey!



Salut! Sunt tot eu Adrian Rotaru, bloggerul care a tot scris in ultima vreme pe acest blog. Între timp am emigrat în Jersey, în căutarea unui job mai bine plătit decât în România. Am ajuns aici în ziua de 13 mai 2015. Nu știu dacă este cu ghinion sau nu.

Insula este foarte frumoasă și oamenii vorbesc engleza lor. Deocamdată nu am interacționat prea mult cu ei, dar va trebui să o fac în cel mai scurt timp. Și despre asta vreau să vă vorbesc acum, despre cum ar trebui să îți pregătești plecarea din punct de vedere al canalelor de comunicare.
În funcție de jobul vizat, mai ales în cazul în care nu ai jobul asigurat în țara in care mergi, ar fi bine sa cunosti cat de cat limba, macar o baza de cuvinte pe care sa le completezi cu gesture si gesticulatii si tot ti-ar fi de folos.

De ce va spun asta? Pentru ca am reusit sa ma angajez in locul unui bulgar care nu stia pic de engleza. Habar nu am cum de il primisera acolo si cum de l-au tinut o saptamana. Dar el nu stia nici sa vorbeasca, nici nu intelegea ce I se spune si nici ce avea de facut nu reusea sa faca din aceasta cauza.

Chiar ma intreb de ce ar vrea cineva sa munceasca intr-un astfel de loc in care nu cunoaste deloc limba si unde nu are parte de o mica comunitate de oameni vorbitori de aceeasi limba ca si el, pentru a-i facilita integrarea.

Eu chiar ma temeam pentru mine sa ajung chiar si intr-o tara in care se vorbeste engleza, pentru ca nu o stapanesc foarte bine nici macar la nivel conversational. Dar macar inteleg ce mi se spune. Am ales Jersey in locul Germaniei sau Spaniei, deoarece engleza o inteleg si vorbesc mai bine decat spaniola, iar de germana, nici nu se pune problema sa spun cateva cuvinte, pentru ca n-am pic de cunostinte.

Si atunci ma intorc la intrebarea: de ce ar pleca cineva la munca intr-o tara straina, fara un contract semnat, fara un job pe care-l stapaneste foarte bine, fara o limba de circulatie international cunoscuta si probabil fara prea multi bani?


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postarea comentariilor pe acest blog presupune implicit acceptarea acestor termeni şi condiţii:
* Este interzis furtul nickname-urilor şi semnăturilor altor utilizatori.
* Sunt interzise comentariile care incită la acţiuni ilegale, precum şi cele care conţin ameninţări sau violează viaţa privată.
* Nu sunt permise mesajele cu tentă antisocială, cu caracter xenofob sau rasist, mesajele obscene şi injuriile.»
Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor şi îsi asumă consecinţele în cazul unor acţiuni legale.
* Nu sunt acceptate mesajele cu nume Anonim. Daca nu esti utilizator înregistrat, poţi selecta "Nume/Adresa URL"

Autorul acestui blog îşi rezervă dreptul de a şterge comentariile care nu respectă regulile de mai sus.

facebook icon youtube icon trilulilu icon