joi, 5 iunie 2014

Pasiune costisitoare

Un prieten de-al meu are o pasiune mai costisitoare. Colectioneaza ceasuri scumpe. Bine, colectioneaza ceasuri in general, ceasuri de mana, indiferent de suma de achizitie. Chiar isi asteapta salariul uneori pentru ca vrea sa achizitioneze nu stiu ce model i s-a parut lui mai interesant. Cand am fost la el acasa am vazut in colectia sa tot felu de ceasuri. Unele aduse din alte tari, altele de cand era copil, cateva ceasuri vechi de colectie si ceasuri moderne. Are de la ceas Q&Q, pana la ceas Rolex, ce e drept imitatii. Are ceasuri pentru copii, ceasuri de dama sau barbatesti. Colectia lui numara in jur de 180 de ceasuri si a spus ca nu se opreste aici. Ca valoare, colectia sa, estimeaza el, ar ajunge la 150 000 de euro, datorita unor modele mai vechi care sunt de colectie. Nu stiu care este suma reala, asa ca il cred pe cuvant.

Eu am lucrat la un moment dat la ceasuri mecanice. Eram mic si domnul pentru care lucram ma incuraja sa invat meserie ca sa aiba pe cine lasa in urma si cui sa-i lase toate ceasurile si piesele de schimb. Nu-i mai era aminte prea tare, pentru ca-l lasase vederea. In plus nu mai gasea cu usurinta piese de schimb pentru ceasurile mecanice pe care le avea de reparat. Chiar si asa, m-a lasat sa-mi fac propriul ceas din piese pe care le avea prin casa. Mi-a iesit perfect si am reusit sa creez un ceas din bucati. Erau piese diferite dar ceasul a functionat. Eram mandru ca mi-a reusit improvizatia.

In ambele cazuri pasiunea aceasta a fost si este costisitoare. Eu nu sunt pasionat de ceasuri, desi am lucrat cu ele si stiu ce este acela un balansier, sau cum se pot schimba anumite piese ale ceasurilor mecanice. Eu nu am aceasta pasiune, dar port ceasuri de mana cumparate de pe net sau din magazine. Ultima data am cumparat un ceas Casio de la un coleg de serviciu. Avea nevoied e bani asa ca mi l-a dat ieftin. Acasa mai am un ceas Q&Q si mai multe NoName-uri, in general chinezarii.

Si eu am tot colectionat cate ceva de-a lungul timpului, dar niciodata nu am excelat intr-o pasiune si intr-o astfel de colectie. Am colectionat de-a lungul timpului timbre, bani vechi, baloane, surprize, etc.
Niciuna dintre aceste pasiuni nu a durat prea mult si nici nu a fost costisitoare, dar am un respect aparte pentru cei care au astfel de pasiuni si le duc pana la extrem.

Adrian Rotaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postarea comentariilor pe acest blog presupune implicit acceptarea acestor termeni şi condiţii:
* Este interzis furtul nickname-urilor şi semnăturilor altor utilizatori.
* Sunt interzise comentariile care incită la acţiuni ilegale, precum şi cele care conţin ameninţări sau violează viaţa privată.
* Nu sunt permise mesajele cu tentă antisocială, cu caracter xenofob sau rasist, mesajele obscene şi injuriile.»
Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor şi îsi asumă consecinţele în cazul unor acţiuni legale.
* Nu sunt acceptate mesajele cu nume Anonim. Daca nu esti utilizator înregistrat, poţi selecta "Nume/Adresa URL"

Autorul acestui blog îşi rezervă dreptul de a şterge comentariile care nu respectă regulile de mai sus.

facebook icon youtube icon trilulilu icon