marți, 10 iunie 2014

Care este definitia pentru “medic bun”?







Cum stiu daca un medic este bun sau nu? Daca diagnosticul pus este cel corect? Aceste intrebari sunt cateva din zecile pe care mi le pun mereu…intrebari retorice as putea spune.


Merg la doctorul de familie cu baiatul la un control de rutina, se urca Andrei in pat, medicul incepe consultul.


Am vazut eu ca domnul doctor se tot stramba si avea unele grimase nu tocmai pe placul meu dar cine stie... ( credeam ca are vreun tic nervos...eu si imaginatia mea...).


Urmeaza diagnosticul,” O PNEUMONIE DESTUL DE URATA, trebuie mers de urgenta cu el la spital”...efectiv mi-a picat fata, mi s-au inmuiat picioarele, am ramas fara cuvinte.


Este adevarat ca Andrei fusese racit si inca mai avea o tuse usoara dar chiar sa fie pneumonie?


Plec de acolo plangand, ma urc in primul microbuz spre Bucuresti, intre timp sun toti prietenii mei care aveau cunostinte de medici pediatri buni, caut si pe net si ajung intr-un final (mi s-a parut cel mai lung drum din viata mea, parca am facut ocolul Pamantului) la cabinetul particular al unui pediatru foare bun...cica...


Intru in cabinet si nu ii zic nimic doamnei de diagnosticul precedent, pur si simplu un control.


Stau, astept, studiez cu atentie fiecare gest, ma rog sa nu fie nimic grav si sa plecam de acolo fericiti si linistiti.

Termina doamna doctor consultul si astept diagnosticul, vai ma trec fiorii, transpiratii, calduri si incepe...” aveti un baiat foarte frumos, bine dezvoltat, foarte destept, cu putin rosu in gat, in rest totul este ok”.


Am crezut ca nu aud bine, o rog sa repete ca nu am inteles. Sunteti sigura ca nu are altceva? Sigur are doar rosu in gat? Acum eu pe cine sa cred? Ce sa fac?


Ii povestesc si dumneai ce patisem cu cateva ore in urma si m-a asigurat ca nici nu se pune problema, sa stau linistita, ca nu exista urma de pneumonie.


Deci acum stau si ma intreb, acesti doctori nu au facut toti aceeasi scoala? Aceleasi cursuri? Daca mergi la 5 medici niciunul nu zice la fel cu celalalt…iar noi, ce sa facem? Ne tratam de o boala cand de fapt ai alta.

Cel mai bine ar fi sa avem grija de noi, sa mancam sanatos, sa facem sport, sa ducem o viata linistita si echilibrata, doar o viata avem si daca noi nu ne protejam, atunci cine…


Mirela A.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postarea comentariilor pe acest blog presupune implicit acceptarea acestor termeni şi condiţii:
* Este interzis furtul nickname-urilor şi semnăturilor altor utilizatori.
* Sunt interzise comentariile care incită la acţiuni ilegale, precum şi cele care conţin ameninţări sau violează viaţa privată.
* Nu sunt permise mesajele cu tentă antisocială, cu caracter xenofob sau rasist, mesajele obscene şi injuriile.»
Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor şi îsi asumă consecinţele în cazul unor acţiuni legale.
* Nu sunt acceptate mesajele cu nume Anonim. Daca nu esti utilizator înregistrat, poţi selecta "Nume/Adresa URL"

Autorul acestui blog îşi rezervă dreptul de a şterge comentariile care nu respectă regulile de mai sus.

facebook icon youtube icon trilulilu icon