miercuri, 6 ianuarie 2010

Pierdut Spirit al Crăciunului. Ofer recompensă găsitorului.

E ora 2:09 a zilei de 6 Ianuarie 2009. Azi e deja Boboteaza. Ok ok. Dar unde e Crăciunul? Ah, a trecut deja? Cum, când, unde? În spatele meu bradul e încă împodobit şi cu luminiţele aprinse. Oare încă mai aştept Crăciunul? DA! Aştept Crăciunul acela care era odată. În winamp rulează aceleaşi colinde a lu` Ana Maria (cea care a cântat melodia Ochii tăi... apropo... super melodie... o voi posta în curând pe blog. REVIN!) Oare chiar nu conştientizez că a dispărut complet Spiritul Crăciunului? Şi o dată cu acest Spirit al Crăciunului, au dispărut şi datinile şi obiceiurile specifice acestei frumoase perioade. Păi de exemplu, eu care am 20 de ani, tot am fost cu colindul la 5 prieteni pe când alţiii, cu mult mai mici ca mine, nu au fost la nimeni. Că cică nu mai dă lumea bani. Ok, înţeleg că e criză financiară. Dar ţin minte, când eram mic, cum suna în permanenţă soneria şi veneau zeci... sute de colindători. Şi nu să zici că primeau bani prea mulţi. Primeau nişte mărunţei şi un pahar de suc, o ciocolăţică, un măr, o prăjitură. Ţin minte că şi eu când eram mic şi mergeam cu colindul la fel primeam. Şi nu mă supăram deloc. Dar nu frate, acum toţi sunt pe interes. Toţi vor bani şi iar bani. Nu se mai merge cu colindul de plăcere. Încă nu îmi vine să cred că, anul acesta au sunat la uşă doar 2 copilaşi care vroiau să colinde. Sincer, le cunosc familiile foarte bine şi pot să zic că chiar nu îi interesau banii pe ei. În fine. Ideea e că oricum dacă îţi vine un colindător trebuie să îi dai bani. Dar totuşi nu a venit nimeni. Şi nici nu vor mai veni. Întrebasem pe cineva în următoarea zi dacă a fost cu colindul şi ştiţi ce mi-a zis? "Doar nu am înnebunit". Ce? Trebuie să înnebuneşti ca să ţi viu acest obicei? Ok. Cum credeţi. Deşi ar trebui să vă gândiţi mai bine. Şi na. Acuma cu colindul să zicem că a fost cât de cât ok. Au venit cei 2 copilaşi şi au colindat. Dar cu uratul... să nu vină absolut nimeni? Au venit doar pe la ora 23:00 nişte muncitori de a lu` tata, rupţi de beţi, să îl ure şi cam atât. Cu Sorcova şi cu Steaua (cea din Betleem, nu cea din Bucureşti) nici nu mai zic. Şi uite aşa se pierd nişte obiceiuri foarte frumoase care ar trebui să le menţinem vii de la an la an.

Vreau din nou Crăciunul anilor `90. Vreau să fiu din nou copil. Poate aşa, aş reuşi să salvez Spiritul Crăciunului, Datinile şi Obiceiurile specifice acestei perioade.



Priviţi acest filmuleţ. Uitaţi ce mai sărea copilaşul acela de bucurie.





Şi uite aşa, s-a făcut ora 3:00 iar eu în continuare caut Spiritul Crăciunului. Mă ţin de cuvânt şi ofer recompensă găsitorului. Sper ca până la anu să îl găsim şi să fim cu toţii mai receptivi la obiceiurile şi datinile de Crăciun şi Anu` Nou.

Anexez mai jos câteva colinde cântate de Ana Maria:





Ana Maria    - Astazi s-a nascut Hristos
Asculta mai multe audio Muzica





ANA MARIA - Mos Craciun
Asculta mai multe audio Muzica





ANA MARIA - Vine Seara Lui Craciun
Asculta mai multe audio Muzica





Ana Maria -  jingle bells
Asculta mai multe audio Muzica

P.S.: Am scris acest articol în 55 de minute. :|

6 comentarii:

  1. Mda.. n-ai venit să mă colinzi. :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Pana ajugeam la tine sa te colind, trecea si anul nou :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Da` încă nu m-am mutat în Jamaica.:|

    RăspundețiȘtergere
  4. R00xanica ... asta e si problema: nu te-ai mutat ina in Jamaica...daca te mutai acolo veneam toti sa te colindam :D Poate asa scapam de problemele de pe cap si ajungea Spiritul Craciunului in capul nostru...asa nu a avut loc.
    Ne vedem anul asta in Jamaica. Okay? :)) =))

    RăspundețiȘtergere
  5. O idee ar fi ca primarul asta bou sa impodobeasca ca lumea orasul,

    RăspundețiȘtergere

Postarea comentariilor pe acest blog presupune implicit acceptarea acestor termeni şi condiţii:
* Este interzis furtul nickname-urilor şi semnăturilor altor utilizatori.
* Sunt interzise comentariile care incită la acţiuni ilegale, precum şi cele care conţin ameninţări sau violează viaţa privată.
* Nu sunt permise mesajele cu tentă antisocială, cu caracter xenofob sau rasist, mesajele obscene şi injuriile.»
Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor şi îsi asumă consecinţele în cazul unor acţiuni legale.
* Nu sunt acceptate mesajele cu nume Anonim. Daca nu esti utilizator înregistrat, poţi selecta "Nume/Adresa URL"

Autorul acestui blog îşi rezervă dreptul de a şterge comentariile care nu respectă regulile de mai sus.

facebook icon youtube icon trilulilu icon